99% μπορούμε να το φτιάξουμε μόνοι μας με κόστος από 1 έως 15 ευρώ.. Για την ίδια δουλειά ένας υδραυλικός με επαγγελματική συνείδηση θα μας ζητήσει 30-50 ευρώ ενώ ένας "χωρίς", μπορεί να φύγει μέχρι και με 200 ευρώ στην τσέπη..
Από τι είναι;
1. Υπερχείλιση νερού.
2. Σπασμένος μηχανισμός που θέλει αντικατάσταση.
3. Ένα φθαρμένο λάστιχο αμελητέας αξίας.
Πρώτα πρέπει να ανοίξουμε το καζανάκι, είτε αυτό είναι "τραβηχτό", είτε "πατητό", δουλεύει με παρόμοιο τρόπο.
Κλείνουμε το νερό από τον διακόπτη που βρίσκεται εκεί κοντά.. αν δεν υπάρχει, κλείνουμε τον γενικό νερού.
Κρατώντας ακίνητο με τα χέρια ή μια πένσα τον κεντρικό άξονα, ξεβιδώνουμε το κουμπί.
Και ξεβιδώνουμε και το δεύτερο δαχτυλίδι που σταθεροποιεί τον εσωτερικό μηχανισμό.
Μέσα στο καζανάκι βλέπουμε τον κεντρικό μηχανισμό και την φούσκα του φλοτέρ που είναι υπεύθυνη για την διακοπή του νερού όταν αυτό φτάσει στο επιθυμητό ύψος.
1. Υπερχείλιση νερού.
Η φούσκα μπορεί να έχει απορυθμιστεί, να έχει σπάσει και να παίρνει νερά ή να έχει χαλάσει η βάνα που διακόπτει την παροχή.
Αν έχει απλά απορυθμιστεί, την σφίγγουμε από την πεταλούδα ρύθμισης. Από εδώ μπορούμε να κανονίσουμε το πόσο νερό θα έχει το καζανάκι από την κλίση του φλοτέρ. Μπορούμε να κάνουμε όση οικονομία νερού θέλουμε ρυθμίζοντας το φλοτέρ πιο κάτω από το κανονικό και όχι βάζοντας διάφορες σακούλες με νερό ή τούβλα(!) μέσα στο καζανάκι.
Αν έχει σπάσει ή χαλάσει και δεν κόβει πια την παροχή του νερού, απλά την ξεβιδώνουμε και αγοράζουμε μία ίδια με βάση το δείγμα μας σε οποιοδήποτε χρωματοπωλείο ή μαγαζί με υδραυλικά.
2. Σπασμένος μηχανισμός που θέλει αντικατάσταση.
Από την πολυκαιρία και από βίαιες κινήσεις "τραβήγματος" μπορεί ο μηχανισμός να σπάσει.. Τον ξεβιδώνουμε και ψάχνουμε το πρόβλημα.
Συνήθως έχει σπάσει το κάτω μέρος που βιδώνει στην βάση της δεξαμενής. Κανονικά θέλουμε αλλαγή με ένα καινούργιο, αλλά αν το πλαστικό δεν έχει θρυμματιστεί μπορούμε να το πιάσουμε προσωρινά και περιμετρικά με ένα tie-wrap και να το ξαναβιδώσουμε.
Αν πρέπει να αντικατασταθεί, στο καινούργιο πρέπει να κόψουμε (ίσως) λίγο από τον κεντρικό άξονα (το λεπτό άσπρο) και από τον εξωτερικό που βιδώνει τον μηχανισμό στο καπάκι (τον παχύτερο μαύρο). Χρησιμοποιούμε πριονάκι ή καλό πριονωτό μαχαίρι. Προσέχουμε πάρα πολύτι μήκος θα κόψουμε την μαύρη εξωτερική βίδα, γιατί αν την κάνουμε πολύ κοντή δεν θα μπορέσουμε να βιδώσουμε ο καπάκι, ενώ αν την κάνουμε πολύ μακριά, το καπάκι θα βιδώσει αλλά δεν θα σφίξει. Κόβουμε συντηρητικά και δοκιμάζουμε συνεχώς το καπάκι μέχρι να το πετύχουμε. Μετά, δοκιμάζοντας με βιδωμένο το καπάκι, κόβουμε και στο σωστό μήκος τον εσωτερικό (άσπρο) άξονα.
3. Ένα φθαρμένο λάστιχο.
Αν ο μηχανισμός είναι γερός τότε η διαρροή είναι από το μεγάλο λάστιχο κάτω από τον μηχανισμό.
Ξεβιδώνουμε το πλαστικό στρογγυλό παξιμάδι. Μια γρήγορη λύση είναι να βάλουμε το λάστιχο ανάποδα (αν δεν έχει φθαρεί υπερβολικά) και να "κάνουμε την δουλειά μας" μέχρι να αγοράσουμε ένα καινούργιο λάστιχο.
Από τι είναι;
1. Υπερχείλιση νερού.
2. Σπασμένος μηχανισμός που θέλει αντικατάσταση.
3. Ένα φθαρμένο λάστιχο αμελητέας αξίας.
Πρώτα πρέπει να ανοίξουμε το καζανάκι, είτε αυτό είναι "τραβηχτό", είτε "πατητό", δουλεύει με παρόμοιο τρόπο.
Κλείνουμε το νερό από τον διακόπτη που βρίσκεται εκεί κοντά.. αν δεν υπάρχει, κλείνουμε τον γενικό νερού.
Κρατώντας ακίνητο με τα χέρια ή μια πένσα τον κεντρικό άξονα, ξεβιδώνουμε το κουμπί.
Και ξεβιδώνουμε και το δεύτερο δαχτυλίδι που σταθεροποιεί τον εσωτερικό μηχανισμό.
Μέσα στο καζανάκι βλέπουμε τον κεντρικό μηχανισμό και την φούσκα του φλοτέρ που είναι υπεύθυνη για την διακοπή του νερού όταν αυτό φτάσει στο επιθυμητό ύψος.
1. Υπερχείλιση νερού.
Η φούσκα μπορεί να έχει απορυθμιστεί, να έχει σπάσει και να παίρνει νερά ή να έχει χαλάσει η βάνα που διακόπτει την παροχή.
Αν έχει απλά απορυθμιστεί, την σφίγγουμε από την πεταλούδα ρύθμισης. Από εδώ μπορούμε να κανονίσουμε το πόσο νερό θα έχει το καζανάκι από την κλίση του φλοτέρ. Μπορούμε να κάνουμε όση οικονομία νερού θέλουμε ρυθμίζοντας το φλοτέρ πιο κάτω από το κανονικό και όχι βάζοντας διάφορες σακούλες με νερό ή τούβλα(!) μέσα στο καζανάκι.
Αν έχει σπάσει ή χαλάσει και δεν κόβει πια την παροχή του νερού, απλά την ξεβιδώνουμε και αγοράζουμε μία ίδια με βάση το δείγμα μας σε οποιοδήποτε χρωματοπωλείο ή μαγαζί με υδραυλικά.
2. Σπασμένος μηχανισμός που θέλει αντικατάσταση.
Από την πολυκαιρία και από βίαιες κινήσεις "τραβήγματος" μπορεί ο μηχανισμός να σπάσει.. Τον ξεβιδώνουμε και ψάχνουμε το πρόβλημα.
Συνήθως έχει σπάσει το κάτω μέρος που βιδώνει στην βάση της δεξαμενής. Κανονικά θέλουμε αλλαγή με ένα καινούργιο, αλλά αν το πλαστικό δεν έχει θρυμματιστεί μπορούμε να το πιάσουμε προσωρινά και περιμετρικά με ένα tie-wrap και να το ξαναβιδώσουμε.
Αν πρέπει να αντικατασταθεί, στο καινούργιο πρέπει να κόψουμε (ίσως) λίγο από τον κεντρικό άξονα (το λεπτό άσπρο) και από τον εξωτερικό που βιδώνει τον μηχανισμό στο καπάκι (τον παχύτερο μαύρο). Χρησιμοποιούμε πριονάκι ή καλό πριονωτό μαχαίρι. Προσέχουμε πάρα πολύτι μήκος θα κόψουμε την μαύρη εξωτερική βίδα, γιατί αν την κάνουμε πολύ κοντή δεν θα μπορέσουμε να βιδώσουμε ο καπάκι, ενώ αν την κάνουμε πολύ μακριά, το καπάκι θα βιδώσει αλλά δεν θα σφίξει. Κόβουμε συντηρητικά και δοκιμάζουμε συνεχώς το καπάκι μέχρι να το πετύχουμε. Μετά, δοκιμάζοντας με βιδωμένο το καπάκι, κόβουμε και στο σωστό μήκος τον εσωτερικό (άσπρο) άξονα.
3. Ένα φθαρμένο λάστιχο.
Αν ο μηχανισμός είναι γερός τότε η διαρροή είναι από το μεγάλο λάστιχο κάτω από τον μηχανισμό.
Ξεβιδώνουμε το πλαστικό στρογγυλό παξιμάδι. Μια γρήγορη λύση είναι να βάλουμε το λάστιχο ανάποδα (αν δεν έχει φθαρεί υπερβολικά) και να "κάνουμε την δουλειά μας" μέχρι να αγοράσουμε ένα καινούργιο λάστιχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου