Στο τέλος λέει και για το υπόγειο γκαράζ στην Πεύκη !!!
Ενημέρωση των πολιτών Πεύκης-Λυκόβρυσης
για το Α΄ τρίμηνο από την εφαρμογή του Καλλικράτη
Αγαπητοί συμπολίτες
Επικοινωνώ μαζί σας μετά τη συμπλήρωση τριών μηνών από τότε που αναλάβαμε την ευθύνη της Διοίκησης του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης.
Η ονομασία του νέου Δήμου δόθηκε από το Υπουργείου Εσωτερικών και ακολούθησε την αλφαβητική σειρά. Η Διοίκηση προτίθεται να θέσει το θέμα της ονομασίας του Δήμου σε δημόσια διαβούλευση όπου μέσα από συναινετικές διαδικασίες θα προκύψει η βούληση των πολιτών.
Θεσμικό χρονοδιάγραμμα
Στο πρώτο τρίμηνο ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες που προβλέπονται από τον Καλλικράτη (Ν. 3852/2010), καθώς και η απογραφή της οικονομικής κατάστασης, όπως αυτή εμφανίζεται στις 31 Δεκεμβρίου του 2010.
Συντάχθηκε ο Ισολογισμός Έναρξης της 1-1-2011 και η κατάσταση απογραφής και θεωρήθηκαν από ορκωτούς ελεγκτές, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, μέχρι στις 31-3-2011, έλαβε 135 αποφάσεις, στα πλαίσια του Καλλικράτη και όχι μόνο, σχεδόν τριπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η συνένωση των υπηρεσιών των δύο πρώην Δήμων, η σύμπτωση των πληροφοριακών συστημάτων, οι νέοι θεσμοί, οι νέες επιτροπές, οι ενέργειες για τη διασφάλιση της διαφάνειας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Διαύγεια», η εκπόνηση του Τεχνικού Προγράμματος, η σύνταξη και η ψήφιση του Προϋπολογισμού, καθώς και η ολοκλήρωση της απογραφής, απαίτησαν σκληρή δουλειά από τις υπηρεσίες του ενιαίου μας Δήμου, τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η συνένωση των δύο Δήμων έχει αντικειμενικές δυσκολίες, έχει οικονομικό κόστος και απαιτεί βάθος χρόνου μέχρι να ολοκληρωθεί. Επιφυλάξεις, καχυποψία, υποδαύλιση διχασμών (Πευκιώτες – Λυκοβρυσιώτες) πρέπει να εξαλειφθούν και να οικοδομηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ
Για το πρώτο τρίμηνο καλλικρατικής διακυβέρνησης
Με ανοιχτή επιστολή του προς τους πολίτες του δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης,ο δήμαρχος της πόλης, Δημήτρης Φωκιανός, περιγράφει τα πεπραγμένα το πρώτου τριμήνου καλλικρατικής διακυβέρνησης
Ενημέρωση των πολιτών Πεύκης-Λυκόβρυσης
για το Α΄ τρίμηνο από την εφαρμογή του Καλλικράτη
Αγαπητοί συμπολίτες
Επικοινωνώ μαζί σας μετά τη συμπλήρωση τριών μηνών από τότε που αναλάβαμε την ευθύνη της Διοίκησης του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης.
Η ονομασία του νέου Δήμου δόθηκε από το Υπουργείου Εσωτερικών και ακολούθησε την αλφαβητική σειρά. Η Διοίκηση προτίθεται να θέσει το θέμα της ονομασίας του Δήμου σε δημόσια διαβούλευση όπου μέσα από συναινετικές διαδικασίες θα προκύψει η βούληση των πολιτών.
Θεσμικό χρονοδιάγραμμα
Στο πρώτο τρίμηνο ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες που προβλέπονται από τον Καλλικράτη (Ν. 3852/2010), καθώς και η απογραφή της οικονομικής κατάστασης, όπως αυτή εμφανίζεται στις 31 Δεκεμβρίου του 2010.
Συντάχθηκε ο Ισολογισμός Έναρξης της 1-1-2011 και η κατάσταση απογραφής και θεωρήθηκαν από ορκωτούς ελεγκτές, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, μέχρι στις 31-3-2011, έλαβε 135 αποφάσεις, στα πλαίσια του Καλλικράτη και όχι μόνο, σχεδόν τριπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η συνένωση των υπηρεσιών των δύο πρώην Δήμων, η σύμπτωση των πληροφοριακών συστημάτων, οι νέοι θεσμοί, οι νέες επιτροπές, οι ενέργειες για τη διασφάλιση της διαφάνειας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Διαύγεια», η εκπόνηση του Τεχνικού Προγράμματος, η σύνταξη και η ψήφιση του Προϋπολογισμού, καθώς και η ολοκλήρωση της απογραφής, απαίτησαν σκληρή δουλειά από τις υπηρεσίες του ενιαίου μας Δήμου, τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η συνένωση των δύο Δήμων έχει αντικειμενικές δυσκολίες, έχει οικονομικό κόστος και απαιτεί βάθος χρόνου μέχρι να ολοκληρωθεί. Επιφυλάξεις, καχυποψία, υποδαύλιση διχασμών (Πευκιώτες – Λυκοβρυσιώτες) πρέπει να εξαλειφθούν και να οικοδομηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ
των υπηρεσιών των πρώην Δήμων, αλλά και μεταξύ Δήμου και πολιτών. Εργαζόμαστε σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά σ’ αυτό πρέπει να συμβάλουν όλοι.
Τα οικονομικά στοιχεία των δύο πρώην Δήμων στο τέλος του 2010
Δυστυχώς, με την ολοκλήρωση της απογραφής, καταγράφεται η τραγική οικονομική κατάσταση του Δήμου.
Μια ματιά στα αναλυτικά στοιχεία, όπως αυτά παραδόθηκαν από τους ορκωτούς, δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος.
Οι υποχρεώσεις του Δήμου Πεύκης στις 31-12-2010
11.069.345 € Δάνεια (μακροπρόθεσμες οφειλές)
590.255 € Leasing
3.844.732 € Ληξιπρόθεσμες οφειλές
690.000 € Οφειλές Νομικών Προσώπων
800.000 € Δημοτικές Επιχειρήσεις & τόκοι υπερημερίας από δικαστικές αποφάσεις που αυξάνουν συνεχώς
16.994.332 € ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
Το ταμειακό υπόλοιπο του Δήμου Πεύκης στις 31-12-2010
1.183.851 € Ταμειακό υπόλοιπο στο Δήμο
250.185 € Στα Ν.Π.Δ.Δ.
1.434.036 € ΣΥΝΟΛΟ
Ταμειακό υπόλοιπο, στο Δήμο Πεύκης στο τέλος Ιανουαρίου 68.700 €
Μετά την απόδοση των άμεσων υποχρεώσεων του Δήμου Πεύκης, που αφορούσαν τη μισθοδοσία, τις κρατήσεις και τα τοκοχρεωλύσια, στο τέλος Ιανουαρίου, το συνολικό Ταμειακό υπόλοιπο ανήρχετο στα 68.700 €.
Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, γιατί στα Νομικά Πρόσωπα (π.χ. Παιδικοί Σταθμοί), είχαν προεισπραχθεί τα τροφεία του Φεβρουαρίου 2011, από τον Δεκέμβριο του 2010 (120.000 Ευρώ), προκειμένου να πληρωθεί η μισθοδοσία των εργαζομένων.
Μια σύγκριση, με βάση τα νούμερα της απογραφής, των συνολικών χρεών του Δήμου, σε σχέση με το 2006, παρουσιάζει μια αύξηση, που υπερβαίνει το 70%.
Οι υποχρεώσεις του Δήμου Λυκόβρυσης στις 31-12-2010
2.939.180 € Δάνεια*
407.682 € Ληξιπρόθεσμες οφειλές
7.383 € Οφειλές Νομικών Προσώπων
3.354.245 € ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
*Από τα δάνεια του Δήμου Λυκόβρυσης το 1.600.000 € αφορά δάνειο για αγορά οικοπέδου, που πληρώνει μέσω ειδικού τέλους και δεν επιβαρύνει τα τακτικά έσοδα του Δήμου.
Το ταμειακό υπόλοιπο του Δήμου Λυκόβρυσης στις 31-12-2010
1.823.277 € Ταμειακό υπόλοιπο στο Δήμο
52.041 € Στα Ν.Π.Δ.Δ.
1.875.318 € ΣΥΝΟΛΟ
Ταμειακό υπόλοιπο, στο Δήμο Λυκόβρυσης στο τέλος Ιανουαρίου 1.693.103 €
Μετά την απόδοση των άμεσων υποχρεώσεων του Δήμου Λυκόβρυσης, που αφορούσαν τη μισθοδοσία και έξοδα του Ιανουαρίου 2011, συνολικού ποσού 182.215 €, το συνολικό Ταμειακό υπόλοιπο ανήρχετο στα: 1.693.103 €. Να σημειωθεί ότι δεν υπήρχαν οφειλές από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις και τα Νομικά Πρόσωπα. Το 1.200.000€ προέρχεται από τα υπόλοιπα του ειδικού τέλους.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Τα οικονομικά στοιχεία, όπως διαμορφώνονται με την απογραφή, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου, δεν επιτρέπουν την κατάρτιση ισοσκελισμένου Προϋπολογισμού, λόγω των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δήμου και των Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και των τόκων υπερημερίας.
Ακόμη, ο Δήμος υπερβαίνει το όριο του 60% των οφειλών, σε σχέση με τα έσοδα του και ο Ν. 3852/10 (Καλλικράτης) απαγορεύει τη λήψη δανείου.
Σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο, ο Δήμος οδηγείτο σε οικονομικό αδιέξοδο, όμως πριν λίγες ημέρες (29-3-11) ψηφίστηκε τροπολογία στο φορολογικό νομοσχέδιο, που δίνει τη δυνατότητα για λήψη δανείου σε Δήμους που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τον Προϋπολογισμό τους, για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Τα τακτικά έσοδα του Δήμου πολύ δύσκολα καλύπτουν τη μισθοδοσία, τα τοκοχρεολύσια των δανείων, τις λειτουργικές δαπάνες του Δήμου και των υπηρεσιών του. Είναι όμως, αδύνατο να καλύψουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές (Δήμου, Νομικών Προσώπων και Δημοτικών Επιχειρήσεων), που υπερβαίνουν τα 5.000.000 € και επιβαρύνονται με τόκους υπερημερίας.
Αγαπητοί συμπολίτες
Πριν οδηγηθεί ο Δήμος σε μηχανισμό εξυγίανσης (που δεν έχει δημιουργηθεί και δεν γνωρίζουμε τους όρους που θέτει και εάν συμφέρει το Δήμο αυτός ο μηχανισμός), απαιτείται η λήψη δανείου για την κάλυψη του ελλείμματος του Προϋπολογισμού και τη δυνατότητα λειτουργίας του Δήμου.
Αυτό, δεν θα είναι ένα ακόμη δάνειο, στα τόσα δάνεια του Δήμου, αλλά θα εξοφλήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου, οπότε θα σταματήσουν οι εκδόσεις δικαστικών αποφάσεων και ο καταλογισμός των τόκων υπερημερίας, ώστε να οδηγηθούμε τελικά στη σταθεροποίηση του χρέους. Με παρεμβάσεις δε, σε όλα τα επίπεδα των δραστηριοτήτων του Δήμου να εξαλειφθεί ή να περιοριστεί δραστικά η δημιουργία ελλειμμάτων.
Τέτοιες παρεμβάσεις μπορεί να αποτελούν, η μείωση των ενοικίων, η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού με καλύτερη οργάνωση, η χρήση σταθμού μεταφόρτωσης, ο περιορισμός δαπανών σε τιμολόγια ΔΕΚΟ, η κατάργηση άσκοπων δαπανών για έργα βιτρίνας, επικοινωνιακών τρικ και πελατειακών πρακτικών, η αναζήτηση κοινωνικών προγραμμάτων, επιχορηγήσεων για έργα και υποδομές και η ανταποδοτικότητα με εισοδηματικά κριτήρια σε παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτές οι ενέργειες είναι μέρος των παρεμβάσεων που απαιτούνται.
Επίσης, ο Δήμος πρέπει να εισπράττει τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού ισοσκελισμένα γιατί ήδη για το 2010 υπάρχει σοβαρό έλλειμμα. Ακόμη, να αρχίσουν άμεσα να εισπράττονται όλα τα έσοδα τα οποία δεν είχαν εισπραχθεί μέχρι σήμερα, προερχόμενα από διάφορες πηγές, καθώς και καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών των δήμων, που είναι πλέον επιβεβλημένη.
Άμεσες ενέργειες για την προώθηση θεμάτων του ενιαίου Δήμου
Σ’ αυτό το τρίμηνο η Δημοτική Αρχή προώθησε μια σειρά θεμάτων του ενιαίου Δήμου.
Άρχισαν στην Πεύκη τα έργα της «πράσινης ζωής στην πόλη», μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο, την 30-1-2001, ενώ τα αντίστοιχα έργα στην Λυκόβρυση, βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Πρόκειται για αναπλάσεις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Σε φάση ένταξης στο ΕΣΠΑ, βρίσκεται έργο ομβρίων στην Πεύκη και τη Λυκόβρυση, ύψους 3.800.000 €, που θα λύσει σοβαρά ζητήματα παροχέτευσης των ομβρίων στα όρια των δύο πόλεων.
Δημοπρατήθηκε το έργο ανάπλασης στο Ο.Τ.9 στη Λυκόβρυση, ύψους 14.000.000 € (30% συμμετοχή του Δήμου, μέσω του λογαριασμού του ειδικού τέλους που πληρώνουν οι επιχειρήσεις και οι κάτοικοι της Λυκόβρυσης) για την ανάδειξη αναδόχου.
Το δημοτικό συμβούλιο έλαβε απόφαση για την ίδρυση υπογείου χώρου στάθμευσης στο χώρο που προορίζεται για την κεντρική πλατεία της Πεύκης και χαρακτήρισε κατ’ αρχάς, δύο χώρους για κοινωφελείς χρήσεις. Οι χώροι αυτοί αποτελούν ιδιοκτησία του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονος (ο ένας ανήκει κατά 50% και στη Σχολική Επιτροπή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης). Η δημοτική αρχή, έχει ήδη συναντηθεί με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.κ. Κύριλλο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού, για την ευόδωση των προσπαθειών, προκειμένου να υλοποιηθούν οι κοινοί μας στόχοι.
Η Δημοτική αρχή από προτάσεις των σχολείων και των συλλόγων Γονέων του δήμου μας, συναντήθηκε με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΚ και έθεσε το θέμα των σχολείων (Νηπιαγωγείου – Δημοτικού) και προσθήκης αιθουσών. Ήδη εκπονούνται σχετικές μελέτες.
Έγιναν συναντήσεις με τον αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ κ. Νίκο Σηφουνάκη για πολεοδομικά θέματα του Δήμου και με το Διευθυντή του Υπουργείου Ανάπτυξης για Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
Ο Δήμος συμμετείχε στη δεντροφύτευση του Πεντελικού, μέσω του ΣΠΑΠ , ενώ ετοιμάζεται πιλοτική εφαρμογή για φωτισμό πλατείας με χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση στην Πεύκη.
Η νομική υπηρεσία του Δήμου υπερασπίστηκε τα συμφέροντα το στην Πεύκη (Πόντου – Βουλγαροκτόνου)
Σε συνάντηση των υπηρεσιών του Δήμου με τον ΟΑΣΑ, ετοιμάζεται η συγκοινωνιακή κάλυψη της Κ. Πεύκης από την ΕΘΕΛ.
Ο Δήμος προετοιμάζεται για κατασκευή Βρεφονηπιακού Σταθμού (θα υπάρξει μελλοντική ενημέρωση), ενώ τα έργα που αφορούν την ανάπλαση της Κ. Πεύκης (φορέας υλοποίησης η Νομαρχία Αθηνών) και την ανάπλαση της Λεωφ. Ειρήνης και της Κεντρικής Πλατείας θα καταβληθούν οι μέγιστες δυνατές προσπάθειες, επειδή δεν είχε οριστικοποιηθεί η χρηματοδότησή τους το 2010. Ήδη, έργο για πεζοδρόμια γύρω από τα σχολεία στην Πεύκη ματαιώθηκε, επειδή δεν υπογράφηκε όπως επιβαλλόταν η προγραμματική σύμβαση μέχρι στις 31-12-2010 μεταξύ Δήμου Πεύκης και Νομαρχίας Αθηνών.
Προτάσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (Βύρωνος και άλλοι δρόμοι).
Οι ανάγκες του Δήμου και των πολιτών, η κρίσιμη και επισφαλής κατάσταση της χώρας και του Δήμου απαιτούν συναίνεση, ηπιότητα, ομοψυχία.
Εμείς θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για δημιουργία του κατάλληλου κλίματος και θα επωμισθούμε όλο το κόστος που απαιτεί η σημερινή κατάσταση. Και αυτό, γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά στις συνθήκες της δημοσιονομικής ασφυξίας που βρίσκεται η κεντρική διοίκηση.
Δημήτρης Φωκιανός
Δήμαρχος
ΟΥΔΕΝ
Τα οικονομικά στοιχεία των δύο πρώην Δήμων στο τέλος του 2010
Δυστυχώς, με την ολοκλήρωση της απογραφής, καταγράφεται η τραγική οικονομική κατάσταση του Δήμου.
Μια ματιά στα αναλυτικά στοιχεία, όπως αυτά παραδόθηκαν από τους ορκωτούς, δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος.
Οι υποχρεώσεις του Δήμου Πεύκης στις 31-12-2010
11.069.345 € Δάνεια (μακροπρόθεσμες οφειλές)
590.255 € Leasing
3.844.732 € Ληξιπρόθεσμες οφειλές
690.000 € Οφειλές Νομικών Προσώπων
800.000 € Δημοτικές Επιχειρήσεις & τόκοι υπερημερίας από δικαστικές αποφάσεις που αυξάνουν συνεχώς
16.994.332 € ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
Το ταμειακό υπόλοιπο του Δήμου Πεύκης στις 31-12-2010
1.183.851 € Ταμειακό υπόλοιπο στο Δήμο
250.185 € Στα Ν.Π.Δ.Δ.
1.434.036 € ΣΥΝΟΛΟ
Ταμειακό υπόλοιπο, στο Δήμο Πεύκης στο τέλος Ιανουαρίου 68.700 €
Μετά την απόδοση των άμεσων υποχρεώσεων του Δήμου Πεύκης, που αφορούσαν τη μισθοδοσία, τις κρατήσεις και τα τοκοχρεωλύσια, στο τέλος Ιανουαρίου, το συνολικό Ταμειακό υπόλοιπο ανήρχετο στα 68.700 €.
Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, γιατί στα Νομικά Πρόσωπα (π.χ. Παιδικοί Σταθμοί), είχαν προεισπραχθεί τα τροφεία του Φεβρουαρίου 2011, από τον Δεκέμβριο του 2010 (120.000 Ευρώ), προκειμένου να πληρωθεί η μισθοδοσία των εργαζομένων.
Μια σύγκριση, με βάση τα νούμερα της απογραφής, των συνολικών χρεών του Δήμου, σε σχέση με το 2006, παρουσιάζει μια αύξηση, που υπερβαίνει το 70%.
Οι υποχρεώσεις του Δήμου Λυκόβρυσης στις 31-12-2010
2.939.180 € Δάνεια*
407.682 € Ληξιπρόθεσμες οφειλές
7.383 € Οφειλές Νομικών Προσώπων
3.354.245 € ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
*Από τα δάνεια του Δήμου Λυκόβρυσης το 1.600.000 € αφορά δάνειο για αγορά οικοπέδου, που πληρώνει μέσω ειδικού τέλους και δεν επιβαρύνει τα τακτικά έσοδα του Δήμου.
Το ταμειακό υπόλοιπο του Δήμου Λυκόβρυσης στις 31-12-2010
1.823.277 € Ταμειακό υπόλοιπο στο Δήμο
52.041 € Στα Ν.Π.Δ.Δ.
1.875.318 € ΣΥΝΟΛΟ
Ταμειακό υπόλοιπο, στο Δήμο Λυκόβρυσης στο τέλος Ιανουαρίου 1.693.103 €
Μετά την απόδοση των άμεσων υποχρεώσεων του Δήμου Λυκόβρυσης, που αφορούσαν τη μισθοδοσία και έξοδα του Ιανουαρίου 2011, συνολικού ποσού 182.215 €, το συνολικό Ταμειακό υπόλοιπο ανήρχετο στα: 1.693.103 €. Να σημειωθεί ότι δεν υπήρχαν οφειλές από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις και τα Νομικά Πρόσωπα. Το 1.200.000€ προέρχεται από τα υπόλοιπα του ειδικού τέλους.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Τα οικονομικά στοιχεία, όπως διαμορφώνονται με την απογραφή, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου, δεν επιτρέπουν την κατάρτιση ισοσκελισμένου Προϋπολογισμού, λόγω των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δήμου και των Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και των τόκων υπερημερίας.
Ακόμη, ο Δήμος υπερβαίνει το όριο του 60% των οφειλών, σε σχέση με τα έσοδα του και ο Ν. 3852/10 (Καλλικράτης) απαγορεύει τη λήψη δανείου.
Σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο, ο Δήμος οδηγείτο σε οικονομικό αδιέξοδο, όμως πριν λίγες ημέρες (29-3-11) ψηφίστηκε τροπολογία στο φορολογικό νομοσχέδιο, που δίνει τη δυνατότητα για λήψη δανείου σε Δήμους που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τον Προϋπολογισμό τους, για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Τα τακτικά έσοδα του Δήμου πολύ δύσκολα καλύπτουν τη μισθοδοσία, τα τοκοχρεολύσια των δανείων, τις λειτουργικές δαπάνες του Δήμου και των υπηρεσιών του. Είναι όμως, αδύνατο να καλύψουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές (Δήμου, Νομικών Προσώπων και Δημοτικών Επιχειρήσεων), που υπερβαίνουν τα 5.000.000 € και επιβαρύνονται με τόκους υπερημερίας.
Αγαπητοί συμπολίτες
Πριν οδηγηθεί ο Δήμος σε μηχανισμό εξυγίανσης (που δεν έχει δημιουργηθεί και δεν γνωρίζουμε τους όρους που θέτει και εάν συμφέρει το Δήμο αυτός ο μηχανισμός), απαιτείται η λήψη δανείου για την κάλυψη του ελλείμματος του Προϋπολογισμού και τη δυνατότητα λειτουργίας του Δήμου.
Αυτό, δεν θα είναι ένα ακόμη δάνειο, στα τόσα δάνεια του Δήμου, αλλά θα εξοφλήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου, οπότε θα σταματήσουν οι εκδόσεις δικαστικών αποφάσεων και ο καταλογισμός των τόκων υπερημερίας, ώστε να οδηγηθούμε τελικά στη σταθεροποίηση του χρέους. Με παρεμβάσεις δε, σε όλα τα επίπεδα των δραστηριοτήτων του Δήμου να εξαλειφθεί ή να περιοριστεί δραστικά η δημιουργία ελλειμμάτων.
Τέτοιες παρεμβάσεις μπορεί να αποτελούν, η μείωση των ενοικίων, η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού με καλύτερη οργάνωση, η χρήση σταθμού μεταφόρτωσης, ο περιορισμός δαπανών σε τιμολόγια ΔΕΚΟ, η κατάργηση άσκοπων δαπανών για έργα βιτρίνας, επικοινωνιακών τρικ και πελατειακών πρακτικών, η αναζήτηση κοινωνικών προγραμμάτων, επιχορηγήσεων για έργα και υποδομές και η ανταποδοτικότητα με εισοδηματικά κριτήρια σε παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτές οι ενέργειες είναι μέρος των παρεμβάσεων που απαιτούνται.
Επίσης, ο Δήμος πρέπει να εισπράττει τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού ισοσκελισμένα γιατί ήδη για το 2010 υπάρχει σοβαρό έλλειμμα. Ακόμη, να αρχίσουν άμεσα να εισπράττονται όλα τα έσοδα τα οποία δεν είχαν εισπραχθεί μέχρι σήμερα, προερχόμενα από διάφορες πηγές, καθώς και καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών των δήμων, που είναι πλέον επιβεβλημένη.
Άμεσες ενέργειες για την προώθηση θεμάτων του ενιαίου Δήμου
Σ’ αυτό το τρίμηνο η Δημοτική Αρχή προώθησε μια σειρά θεμάτων του ενιαίου Δήμου.
Άρχισαν στην Πεύκη τα έργα της «πράσινης ζωής στην πόλη», μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο, την 30-1-2001, ενώ τα αντίστοιχα έργα στην Λυκόβρυση, βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Πρόκειται για αναπλάσεις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Σε φάση ένταξης στο ΕΣΠΑ, βρίσκεται έργο ομβρίων στην Πεύκη και τη Λυκόβρυση, ύψους 3.800.000 €, που θα λύσει σοβαρά ζητήματα παροχέτευσης των ομβρίων στα όρια των δύο πόλεων.
Δημοπρατήθηκε το έργο ανάπλασης στο Ο.Τ.9 στη Λυκόβρυση, ύψους 14.000.000 € (30% συμμετοχή του Δήμου, μέσω του λογαριασμού του ειδικού τέλους που πληρώνουν οι επιχειρήσεις και οι κάτοικοι της Λυκόβρυσης) για την ανάδειξη αναδόχου.
Το δημοτικό συμβούλιο έλαβε απόφαση για την ίδρυση υπογείου χώρου στάθμευσης στο χώρο που προορίζεται για την κεντρική πλατεία της Πεύκης και χαρακτήρισε κατ’ αρχάς, δύο χώρους για κοινωφελείς χρήσεις. Οι χώροι αυτοί αποτελούν ιδιοκτησία του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονος (ο ένας ανήκει κατά 50% και στη Σχολική Επιτροπή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης). Η δημοτική αρχή, έχει ήδη συναντηθεί με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.κ. Κύριλλο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού, για την ευόδωση των προσπαθειών, προκειμένου να υλοποιηθούν οι κοινοί μας στόχοι.
Η Δημοτική αρχή από προτάσεις των σχολείων και των συλλόγων Γονέων του δήμου μας, συναντήθηκε με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΚ και έθεσε το θέμα των σχολείων (Νηπιαγωγείου – Δημοτικού) και προσθήκης αιθουσών. Ήδη εκπονούνται σχετικές μελέτες.
Έγιναν συναντήσεις με τον αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ κ. Νίκο Σηφουνάκη για πολεοδομικά θέματα του Δήμου και με το Διευθυντή του Υπουργείου Ανάπτυξης για Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
Ο Δήμος συμμετείχε στη δεντροφύτευση του Πεντελικού, μέσω του ΣΠΑΠ , ενώ ετοιμάζεται πιλοτική εφαρμογή για φωτισμό πλατείας με χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση στην Πεύκη.
Η νομική υπηρεσία του Δήμου υπερασπίστηκε τα συμφέροντα το στην Πεύκη (Πόντου – Βουλγαροκτόνου)
Σε συνάντηση των υπηρεσιών του Δήμου με τον ΟΑΣΑ, ετοιμάζεται η συγκοινωνιακή κάλυψη της Κ. Πεύκης από την ΕΘΕΛ.
Ο Δήμος προετοιμάζεται για κατασκευή Βρεφονηπιακού Σταθμού (θα υπάρξει μελλοντική ενημέρωση), ενώ τα έργα που αφορούν την ανάπλαση της Κ. Πεύκης (φορέας υλοποίησης η Νομαρχία Αθηνών) και την ανάπλαση της Λεωφ. Ειρήνης και της Κεντρικής Πλατείας θα καταβληθούν οι μέγιστες δυνατές προσπάθειες, επειδή δεν είχε οριστικοποιηθεί η χρηματοδότησή τους το 2010. Ήδη, έργο για πεζοδρόμια γύρω από τα σχολεία στην Πεύκη ματαιώθηκε, επειδή δεν υπογράφηκε όπως επιβαλλόταν η προγραμματική σύμβαση μέχρι στις 31-12-2010 μεταξύ Δήμου Πεύκης και Νομαρχίας Αθηνών.
Προτάσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (Βύρωνος και άλλοι δρόμοι).
Οι ανάγκες του Δήμου και των πολιτών, η κρίσιμη και επισφαλής κατάσταση της χώρας και του Δήμου απαιτούν συναίνεση, ηπιότητα, ομοψυχία.
Εμείς θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για δημιουργία του κατάλληλου κλίματος και θα επωμισθούμε όλο το κόστος που απαιτεί η σημερινή κατάσταση. Και αυτό, γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά στις συνθήκες της δημοσιονομικής ασφυξίας που βρίσκεται η κεντρική διοίκηση.
Δημήτρης Φωκιανός
Δήμαρχος
ΟΥΔΕΝ
ΣΧΟΛΙΟΝ.....ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου