1832 Το πρώτο Τραμ στον κόσμο εγκαινιάζεται στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης, χρησιμοποιώντας για κίνηση 5-10 άλογα που ζούσαν μόνο 3-5 χρόνια αντί για 15 1834 Ιππήλατο τραμ στη Ν. Ορλεάνη 1853 Ιππήλατο τραμ στο Παρίσι, το πρώτο στην Ευρώπη. 1860-80 Διάδοση του ιππήλατου τραμ στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. 1860 Το παρθενικό ιππήλατο τραμ της Αφρικανικής Ηπείρου εγκαινιάζεται στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. 1861 Ιππήλατο τραμ στο Λονδίνο. 1861 Το πρώτο ιππήλατο τραμ της Αυστραλίας εγκαινιάζεται στο Σίδνεϋ. 1863 Ιππήλατο τραμ στην Κοπεγχάγη. 1866 Ιππήλατο τραμ στην Χάγη. 1866 Ιππήλατο τραμ στη Βουδαπέστη. 1868 Ιππήλατο τραμ του Μοντεβίδεο ΕΛΛΑΔΑ 1882 Ιππήλατο τραμ στην Αθήνα Αθήνα - πλατεία Συντάγματος, ιππήλατο Αθήνα - τελευταία νυχτερινή διαδρομή Ομόνοια - Αμπελόκηποι πριν την παύση λειτουργίας Τα πρώτα τραμ στην Αθήνα ξεκίνησαν το 1882. Ήταν ελαφρά οχήματα, κλειστά το χειμώνα κλειστά με 16 θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις, τα οποία έλκονταν από τρία άλογα. Τα 800 άλογα ήταν Μικρασιάτικα, μικρόσωμα και νευρώδη, αλλά κατάλληλα για τις επικλινείς οδούς της Αθήνας και τις συνεχείς στάσεις. Αυτές οι πρώτες γραμμές συνέδεσαν το κέντρο της Αθήνας με τα τότε προάστια, δηλαδή τα Πατήσια, τους Αμπελοκήπους και την Κολοκυνθού, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Σύνταγμα, το Γκάζι και τον Κεραμικό Δίπυλο, ενώ αργότερα, το 1902, εξυπηρέτησαν τις οδούς Ιπποκράτους, Μητροπόλεως και Αχαρνών. Πηγή : tramsa.gr 1892 Ιππήλατο τραμ στην Θεσσαλονίκη 1905 Ιππήλατο τραμ στην Σάμο Από τις άμαξες στο τραμ Η μεταφορά των δερμάτων από το λιμάνι της ΣΑΜΟΥ γίνονταν με άμαξες, τους γνωστούς αραμπάδες, με το ιππήλατο τραμ, που χρησιμοποιούταν και ως αστική συγκοινωνία, με χέρια ή και με ζώα. Όταν ο καιρός το επέτρεπε τα φορτωμένα καΐκια προσέγγιζαν την παραλία για να τα ξεφορτώσουν οι εργάτες. Ύστερα τα φόρτωναν με κατεργασμένα δέρματα ή άλλα εμπορεύματα. Η ύπαρξη του ιππήλατου τροχιόδρομου, τα εγκαίνια του οποίου έγιναν την 25η Σεπτεμβρίου 1905, μαρτυρεί τις αυξημένες ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην πόλη από την ανάπτυξη της βυρσοδεψίας. «Η μεγάλη ανάπτυξη του εμπορίου και της συγκεκριμένης βιομηχανίας, η ανάγκη ασφαλούς μεταφοράς των επιβατών και των εμπορευμάτων με χαμηλό κόστος, οι μεγάλες αποστάσεις για την εποχή εκείνη ανάμεσα στους τρεις δήμους (της πόλης) ήταν οι αιτίες που οδήγησαν τη διοίκηση στη παραχώρηση προνομιακής εκμετάλλευσης τροχιοδρομικής γραμμής στα Καρλοβάσια Πηγή : samos.gr/birsodepsia/Tram.htm Ιππήλατα Τραμ |
Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011
Ιππήλατα Τραμ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου