Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας που τα έκανε… θάλασσα


Μετά το ναυάγιο του Costa Concordia, ο μεγιστάνας που λατρεύει το μπάσκετ καλείται να παίξει… άμυνα, αφού άλλο ένα καμάρι του στόλου του, το Costa Allegra, έμεινε ακυβέρνητο επί μέρες στον Ινδικό Ωκεανό

Πλούτισε από την τραγωδία του «Κατρίνα»
  • 0
     

Ψύχραιμος μέχρι αποδείξεως του εναντίου εμφανίζεται ο δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας Μίκι Αρισον, ο Αμερικανοϊσραηλινός ιδιοκτήτης της Carnival Corporation & plc, της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο στην οποία ανήκει και η Ιταλική «Costa Cruises».
 Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας που τα έκανε... θάλασσα
Παρά το γεγονός ότι ο ευρωπαϊκός βραχίονας της εταιρείας-κολοσσού έχει μετατρέψει τους τελευταίους δύο μήνες την κρουαζιέρα αναψυχής σε… ολέθριο σαφάρι, ο 63χρονος Αρισον ελπίζει ακόμη πως θα καταφέρει να περιορίσει τον αντίκτυπο που θα έχουν τα απίστευτα διαδοχικά περιστατικά στην τσέπη του.
Σύμφωνα όμως με αναλυτές της τουριστικής βιομηχανίας, ο υπερήφανος ιδιοκτήτης της ομάδας μπάσκετ του NBA, Μαϊάμι Χιτ, θα πρέπει να ετοιμάσει τον εαυτό του για μια επίπονη χρονιά. Οπως επισημαίνουν, μπορεί στο παρκέ οι τρεις «βασιλιάδες», Λεμπρόν Τζέιμς, Ντουέιν Γουέιντ και Κρις Μπος, να του προσφέρουν συγκινήσεις, τα πλωτά του όμως «καμάρια» του επιφυλάσσουν δύσκολες ώρες.
Ετσι, πέραν από τις αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει για νεκρούς, τραυματίες και τρομοκρατημένους επιβάτες, πέρα από τις σημαντικές απώλειες στη μετοχή της εταιρείας, η διοίκηση θα κληθεί να ρίξει σε ιστορικά χαμηλά τις τιμές των ταξιδιωτικών πακέτων για να προσελκύσει νέους πελάτες.
Ολα αυτά όμως φαίνεται πως δεν αρκούν, προς το παρόν τουλάχιστον, για να χάσει
τον ύπνο του ο Μίκι Αρισον του οποίου η περιουσία, σύμφωνα με το περιοδικό Φορμπς, αγγίζει τα 5,9 δισ. ευρώ κατατάσσοντάς τον στην 169η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων στο κόσμο.
Γιος του βετεράνου του «πολέμου ανεξαρτησίας» του Ισραήλ, Τεντ Αρισον, ο οποίος ίδρυσε την Carnival το 1972 όταν μετανάστευσε στις ΗΠΑ, και αδελφός της Σαρί Αρισον, της πλουσιότερης γυναίκας του Ισραήλ, ο Μίκι κατάφερε να εκτοξεύσει τα κέρδη της εταιρείας η οποία ελέγχει πλέον το 49% της αγοράς με στόλο που ξεπερνάει τα 100 πλοία.
Μετά την τραγική κατάληξη του Costa Concordia -η οποία στοίχισε τη ζωή σε 32 ανθρώπους- τα διεθνή ΜΜΕ προσπάθησαν, μάταια, να έρθουν σε επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «μαμάς» εταιρείας που εδρεύει στο Μαιάμι.
Ο Μίκι Αρισον ήταν άφαντος. Μόνο ύστερα από κάμποσα 24ωρα, ο δισεκατομμυριούχος αποφάσισε να στείλει ένα συλλυπητήριο μήνυμα στους συγγενείς των θυμάτων μέσω… Twitter!
Προκλητικός
Σαν να μην έφτανε αυτό, λίγα λεπτά αργότερα, ο Αρισον θεώρησε σκόπιμο να στείλει άλλο ένα μήνυμα, αυτήν τη φορά όμως για να εγκωμιάσει τους… Μαϊάμι Χιτ!
Οπως ήταν αναμενόμενο, οι εξοργισμένες αντιδράσεις τον υποχρέωσαν να σβήσει πολύ γρήγορα το δεύτερο μήνυμα για την αγαπημένη του ομάδα.
Παρόμοια είναι η αντίδραση του Αρισον και στην περίπτωση της Costa Allegra, του κρουαζιερόπλοιου που ανήκει επίσης στον στόλο της Ιταλικής «Costa Cruises» και το οποίο βρέθηκε να πλέει ακυβέρνητο στα λημέρια των πειρατών ανοιχτά της Τανζανίας.
Αρκετά 24ωρα μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο μηχανοστάσιο του πλοίου που μετέφερε 636 επιβάτες και πλήρωμα 413 ανθρώπων από τη Μαδαγασκάρη στις Σεϊχέλες, ο ιδιοκτήτης της Carni-val έλαμπε διά της απουσίας του.
Οπως αναφέρουν βέβαια πρώην συνεργάτες του, υπάρχουν πολλοί συγκεκριμένοι λόγοι που ωθούν τον Αρισον σε αυτήν τη στάση και ο σημαντικότερος εξ αυτών είναι πως «η σιωπή είναι χρυσός». Σύμφωνα με τους τελευταίους, ο Αρισον ξέρει πολύ καλά ότι όσο καταφέρνει να διατηρεί χαμηλό προφίλ τόσο περιορίζει το εύρος της ζημιάς στον «ευρωπαϊκό βραχίονα» της εταιρείας.
Η στρατηγική του μάλιστα, όπως σημειώνουν οικονομικοί αναλυτές, μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη σε ό,τι αφορά το πρώτο ατύχημα.
Παρά τη δραματική πτώση της μετοχής και έναν αρχικό υπολογισμό της ζημιάς στα 400 εκατομμύρια ευρώ, οι προβλέψεις για το 2013 ήταν ενθαρρυντικές, αφού το περιστατικό στη Μεσόγειο δεν επηρέασε τις κρατήσεις σε ΗΠΑ, Βρετανία και Αυστραλία.
Οι αποζημιώσεις
Ωστόσο, οι ίδιοι αναλυτές προειδοποιούν πως ένα δεύτερο ατύχημα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι σχεδόν βέβαιο πως θα έχει πλέον σοβαρές συνέπειες σε ολόκληρη της εταιρεία, ό,τι κινήσεις και να κάνει ο Αρισον. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η εταιρεία θα καταλάβει πολύ σύντομα πως το κόστος των δραματικών περιστατικών με τα δύο κρουαζιερόπλοια είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που υπολόγιζε αρχικά.
Ηδη, η πλειονότητα των 3.229 επιβατών του Costa Concordia έχει απορρίψει την αποζημίωση των 11.000 ευρώ που τους προσφέρθηκε και έχει κινηθεί νομικά κατά της Carnival, ενώ οι δικηγόροι τους εκτιμούν πως η εταιρεία θα κληθεί να καταβάλει από 125.000 έως 1 εκατ. ευρώ ανά επιβάτη!
ΤΟ… ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Πλούτισε από την τραγωδία του «Κατρίνα»
Το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε τη περασμένη Δευτέρα το «Costa Allegra» από τον Ινδικό Ωκεανό έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Εξι μόλις εβδομάδες μετά το μοιραίο ναυάγιο του «Costa Concordia», τα διεθνή ΜΜΕ μετέδιδαν εικόνες από καταβεβλημένους επιβάτες που παρέμεναν επί 3 ημέρες στο κατάστρωμα του πλοίου περιμένοντας τον ανεφοδιασμό από αέρος σε τρόφιμα και νερό.
Επί τρία 24ωρα και μέχρι το «Costa Allegra» να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι των Σεϊχελών, οι 1.100 επιβάτες του βρίσκονταν παγιδευμένοι στο πολυτελές πλοίο χωρίς φως, νερό, εξαερισμό και χωρίς τρόφιμα αφού εξαιτίας της διακοπής ρεύματος είχαν απενεργοποιηθεί και τα ψυγεία! Παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτά περιστατικά αποτελούν τη χειρότερη στιγμή στην ιστορία της Carnival από την ημέρα της ίδρυσής της, δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία επικρίνεται από τα ΜΜΕ.
Τον Αύγουστο του 2005, όταν η πολιτεία της Λουιζιάνα χτυπήθηκε ανηλεώς από τον τυφώνα Κατρίνα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ απευθύνθηκε στην Carnival με σκοπό να ενοικιάσει τρία κρουαζιερόπλοια τα οποία θα χρησιμοποιούσαν ως προσωρινό κατάλυμα χιλιάδες θύματα που είχαν χάσει τα σπίτια τους.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν τελικά μεγάλα τμήματα των κρουαζιερόπλοιων, η εταιρεία απαίτησε να λάβει τα 236 εκατομμύρια δολάρια που είχαν συμφωνηθεί. Σύμφωνα με τα αμερικανικά ΜΜΕ, το συγκεκριμένο ποσό ξεπερνούσε κατά πολύ τα χρήματα που θα έβγαζε η εταιρεία σε περίπτωση που τα τρία αυτά κρουαζιερόπλοια εκτελούσαν τα κανονικά τους δρομολόγια!

Δεν υπάρχουν σχόλια: