Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Ο Έλληνας «Mr GPS» μεσουρανεί εν μέσω κρίσης και στην Τουρκία




Ο Έλληνας «Mr GPS» μεσουρανεί εν μέσω κρίσης και στην Τουρκία 
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η  MLS, εταιρεία παραγωγής συστημάτων πλοήγησης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα και όχι μόνο, είναι επιχείρηση του εξωτερικού. Λίγοι ωστόσο γνωρίζουν ότι ο «βασιλιάς των GPS» είναι Έλληνας με μια τόσο επιτυχημένη επιχείρηση που όχι μόνο δεν γνωρίζει από οικονομική κρίση αλλά την ίδια περίοδο συνεχίζει να «μεσουρανεί» και να διευρύνεται και στο εξωτερικό. 
 
Η MLS ειδικεύεται στις νέες τεχνολογίες, τα multimedia και τα συστήματα πλοήγησης και ο τζίρος της επιχείρησης εν μέσω κρίσης δεν μετακινήθηκε από το βάθρο του. Είναι από τις ελάχιστες ελληνικές επιχειρήσεις που συνεχίζουν αλώβητες την πορεία τους παρά τις εξαθλιωτικές οικονομικές συνθήκες.
 
 
 
Ο gadgetακιας  επιχειρηματίας, Νίκος Καματάκης
 
Γεννήθηκε το 1970. Είναι διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός του Α.Π.Θ. Εργάστηκε στην εταιρεία ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ ΑΤΕΕ από το 1989 έως και το 1995 και ανέλαβε τη Γενική Διεύθυνση του τομέα Πληροφορικής της Εταιρείας, ενώ από τον Οκτώβριο του 1995, έτος ιδρύσεώς τους, είναι Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και κυριότερος μέτοχος της MLS Πληροφορική Α.Ε.’ και Διευθύνων Σύμβουλος της MLS Laserlock Α.Ε. Είναι παντρεμένος με την Παρασκευή Ζαχαριάδου και πατέρας τριών παιδιών.
 
Η αγάπη του, μάλιστα, για το χώρο της πληροφορικής τον ώθησε, λίγο πριν τα 20, να δημιουργήσει μαζί με έναν παιδικό του φίλο μία εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού, την MKS, προπομπό της MLS Πληροφορικής. 

Ο Γιάννης Καματάκης, πρόεδρος και διευθύνων της MLS, αν και μεγάλωσε μέσα στον κατασκευαστικό κλάδο, λόγω της εταιρείας του πατέρα του Νίκου Καματάκη, δεν τον κέρδισε.

Λίγο πριν να κλείσει τα είκοσι, ο γιος ενός οικογενειακού φίλου τον παρακινεί να στήσουν μία επιχείρηση από κοινού. Ιδιαίτερα νεαροί επιχειρηματίες προσπαθούν να πείσουν την αγορά και να... καινοτομήσουν.
 
Η συνεργασία όμως δεν κρατά για πολύ.
 
Ο δρόμος προς την επιτυχία

Toν Οκτώβριο του 1995 δημιουργείται η MLS Πληροφορική ΑΕ με σκοπό την ανάπτυξη της τεχνολογίας στο χώρο των multimedia και τη μετέπειτα εμπορική αξιοποίησή της. 

Την ίδια χρονιά εκδίδεται η πρώτη ελληνική ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια και αναπτύσσεται το πρώτο ελληνικό cd-rom. To 1998 ξεκινά η συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και το 1999 έρχεται μία χρυσή πρωτιά καθώς η εταιρεία κερδίζει το Πανευρωπαϊκό Βραβείο Τεχνολογίας European Information Technology Grand Prize. 
 
Η εταιρεία δεν μένει στα στενά όρια της Ελλάδας. Διερευνά τα Βαλκάνια με πρώτες επιλογές της τη Βουλγαρία, τα Σκόπια και τη Ρουμανία και στην Τουρκία, όπου «μεσουρανεί».
 
«Ξεπουλάει» στην Τουρκία η MLS
 
Το φράγμα του 1 εκατ.δολ. ξεπέρασαν οι πωλήσεις της MLS στην Τουρκία μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες δραστηριοποίησής της στην αγορά της πλοήγησης. Με παρουσία μόνον  στο 50% των σημείων πώλησης στην Τουρκία το μερίδιο του MLS Destinator ανήλθε σε 3,5% τον Δεκέμβριο του 2011, σύμφωνα με την εταιρία ερευνώνGFK. Το ποσοστό αυτό είναι  μεγαλύτερο στα σημεία πώλησης των ευρωπαϊκών αλυσίδων(Media Markt,ElectroWorld) με το μερίδιο της MLS να ανέρχεται σε 10%.

Η MLS αναπτύσσεται στην Τουρκία με αιχμή του δόρατος τη διεθνή καινοτομία ΜLS Destinator Talk&Drive σε συνεργασία με τον τοπικό partner σε επίπεδο διανομής Nova Elektronik. Το επόμενο διάστημα η Nova Elektronikθα αρχίσει τη διάθεση του MLS Destinator και σε δυο μεγάλες τοπικές αλυσίδες και σε άλλα καταστήματα με στόχο την κάλυψη του 80-85% των σημείων πώλησης στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2012. Επιπλέον, σύντομα η MLS πρόκειται να κυκλοφορήσει στην τουρκική αγορά μία νέα σειρά συσκευών MLS DestinatorTalk&Drive σε προσιτές τιμές για τους καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα. 

Με την υλοποίηση των παραπάνω, η MLS στοχεύει μέσα στο 2012 να ξεπεράσει το 10% της  τουρκικής αγορά πλοήγησης. Για το 2013 οι προσδοκίες είναι ακόμη μεγαλύτερες. Το 2011 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τηςGFΚ πουλήθηκαν 250.000 συσκευές πλοήγησης(+76%) στην Τουρκία των 74 εκατ.κατοίκων με το ποσοστό διείσδυσης να κυμαίνεται κάτω από το 5% έναντι περίπου 25% στην Ευρώπη.

 Η MLS, leader της ελληνικής αγοράς πλοήγησης με μερίδιο 56,9%  επικεντρώνει τη στρατηγική της στην ανάπτυξή της στο εξωτερικό. Εκτός από την Τουρκία έχει εισέλθει στην αγορά της Χιλής, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται και στην αγορά του Μαρόκου.
 
 
Αναστασία Γαλάνη

Δεν υπάρχουν σχόλια: