Σε 53% ανέρχεται το ποσοστό των επιβατών που έχει αποδεχτεί ή παραχωρήσει το εισιτήριό του σε άλλο επιβάτη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Το 44% των ερωτηθέντων, σύμφωνα με έρευνα που έγινε υπό την εποπτεία του καθηγητή του ΕΜΠ και προέδρου του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, Μ. Καρλαύτη, ως συνέχεια αντίστοιχης έρευνας του 2008, δήλωσε ότι θα συμμετείχε από δω και πέρα στη διαδικασία.
Να σημειωθεί πως το ποσοστό, σύμφωνα με δημοσίευμα του "Έθνους", εκτοξεύεται μεταξύ των επιβατών του μετρό και φτάνει πλέον το 75%. Το 61% πάλι δηλώνει ότι παρατηρεί συχνά το φαινόμενο.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιβάτες επιλέγουν από το να προσφέρουν το εισιτήριό τους να το αφήνουν επάνω στα ακυρωτικά μηχανήματα.
Τα αυξημένα αυτά ποσοστά εισιτηριοδιαφυγής είναι που ώθησαν και την κυβέρνηση να αυξήσει τους ελέγχους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να εισάγει αντικίνητρα για περιορισμό του φαινομένου.
Από σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εφαρμόζει από τη Δευτέρα τα νέα μέτρα για τον εντοπισμό και σύλληψη όσων δεν πληρώνουν εισιτήριο στα ΜΜΜ με στόχο να μειωθεί μέχρι το τέλος του έτους η εισιτηριοδιαφυγή κατά 50%.
Σε πρώτη φάση τα μέτρα, που χωρίζονται σε άμεσα (εντός του μήνα) και βραχυπρόθεσμα (μέχρι τέλος Οκτωβρίου), θα εφαρμοστούν στους δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου το ποσοστό της λαθρεπιβίβασης ξεπερνάει το 20%.
Έτσι, θα διπλασιαστούν οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, ενώ οι ελεγκτές από 35 που είναι σήμερα θα αυξηθούν σε 80 και θα εργάζονται σε δύο βάρδιες ημερησίως, ακόμη και τις νυχτερινές ώρες.
Επιπλέον, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών και σε συμφωνία με τις διοικήσεις και τα σωματεία εργαζομένων ο αριθμός των ελεγκτών σε λεωφορεία και τρόλεϊ θα αυξηθεί στους 80.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου